DePensioenMakelaar.nl
VerbijsterendAdvies voor wat bedoelt met goed geregelde inkomensvoorzieningen

Intermediair verslaat banken en hypotheekketens

 

De tevredenheid van mensen die in contact komen met een hypotheekbemiddelaar is licht gestegen naar een 7,4 (was 7,3). Volgens TNS Nipo zijn mensen het meest tevreden mensen over de onafhankelijke adviseurs, zoals het assurantiekantoor, die een 7,6 krijgen; de hypotheekketens krijgen gemiddeld een cijfer 7,4. De banken die vaak alleen hun eigen hypotheek verkopen wordt een cijfer 7,2 gegeven.

 

Volgens de onderzoekers van TNS Nipo zijn er twee voorname redenen waarom de tevredenheid stijgt: 'De krimpende markt van hypotheken zorgt er voor dat iedereen zijn uiterste best doet voor de klant en banken hebben de reorganisaties en de klap van de kredietcrisis achter zich gelaten en daar staat de klant weer centraal.'

 

De voornaamste redenen volgens de onderzoekers waarom de consument niet tevreden is over de bemiddelaar: gebrekkige informatie in de offerte of in het gesprek, het klikt niet met de adviseur, onvoldoende maatwerk en gebrek aan flexibiliteit en de rente is in de ogen van de klant te hoog

 

Gemiddeld gaat de hypotheekafsluiter/oriënteerder bij twee tot drie bemiddelaars langs voor informatie. Als men dan tot een hypotheekofferte komt, dan worden gemiddeld twee offertes aangevraagd.

 

Bron: 16082011 InFinance

VerbijsterendAdvies.nl

 

 

 

 



Laatste update: 16/08/2011 11:37.14